FRENCH CHAOS ZONE

SHEEP ON METH SHOCKED WITH TASERS !

HomeHome  CalendarCalendar  GalleryGallery  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  FAQFAQ  Log inLog in  

Share | 

Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
vx

Male Number of posts : 6638
Registration date : 2007-01-07

PostSubject: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Wed 5 Nov 2008 - 18:17

Je me suis enfin mis à écouter Blue Cheer. Et PUTAIN DE BORDEL, le premier album de 1968 est une tuerie absolue... Même si la suite, par contre, euh...

Last edited by vx cheerleader 69 on Sun 18 Oct 2009 - 22:33; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
vx

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Wed 5 Nov 2008 - 18:18

Non sérieux, ESSENTIEL pour les amateurs de Fuzz de l'espace.
Back to top Go down
View user profile
XTA

Male Number of posts : 650
Registration date : 2007-01-13

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Wed 5 Nov 2008 - 19:49

VINCEBUS ERUPTUM !!!

LE one shot album culte !!!
avec une cover d'Eddie Cochran bien fuzzée comme il faut !

effectivement le reste de la discographie n'est malheureusement pas à la hauteur confused ils existent toujours d'ailleurs...

The Blackfire Revelation avait fait une excellent reprise de Second Time Around... Ce groupe s'annoncait d'ailleurs comme la parfaite relève de Blue Cheer, mais ils n'ont sorti qu'un excellent EP au son monstrueusement wok'n'woll. Ils ont splitté un peu aprés leur tournée avec Unsane (sur laquelle ils faisaient un titre en commun, la lourde gibson de l'un venant completer la tranchante fender de l'autre.... arg miam)
Je posterai le EP dès que j'aurai une bonne connexion
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/polytrauma
sylh

Number of posts : 5094
Registration date : 2007-01-09

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Thu 6 Nov 2008 - 15:32

merci pour la découverte! excellent morceau, supers zickos, j'achète!
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/behindvisionmusic
dead joe

Number of posts : 1411
Registration date : 2007-01-08

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Thu 6 Nov 2008 - 18:14

Bah dans les suivants il y a toujours quelques trucs sympas, un peu bateau souvent, un peu trop influencés, le cul coincé entre les Stones, MC5 et Jefferson Airplane... mais il y a un morceau MC5-influenced justement, "Come & get it" un truc comme ça, qui fait quand-même son petit effet à fort volume.

Après effectivement, ça s'oublie vite. Le premier par contre, bav
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Thu 6 Nov 2008 - 20:29

En fait le problème de Blue Cheer c'est celui de pas mal de metalos : des fous furieux avec un gros son jouissif, mais des compos assez médiocres.
Back to top Go down
XTA

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Thu 6 Nov 2008 - 20:54

t'es passé à coté de Vincebus eruptum ou bien ?! Shocked
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Thu 6 Nov 2008 - 21:05

Non, j'aime beaucoup, mais je trouve pas que les chansons soient mémorables, plutôt leur exécution.
(La première fois que j'ai entendu Summertime Blues j'ai cru que c'était une version des années 80, par un groupe de la Bay Area, tellement ça blaste.)
Back to top Go down
XTA

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Thu 6 Nov 2008 - 21:17

bien plus mémorable qu'un tas de trucs de 68 tout de même !
1 Blue Cheer = 20 groupes d'un coup à Frisco Bay Laughing

...et un peu de respect pour la Bay Area ! les début du son US (en terme d'ampli/egalisation metal Mesa et tralala) le fuzz ils l'avaient enterré !
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Thu 6 Nov 2008 - 21:32

XTA wrote:
Oui mais le reste a heureusement sombré dans l'oubli.
En fait je mettrais Blue Cheer au même niveau qu'Iron Butterfly ou MC5 : des groupes pas forcément extraordinaires en soit mais qui arrivent au bon moment avec suffisamment de fraîcheur et d'énergie pour cogner un grand coup et marquer les esprits.
Back to top Go down
XTA

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Thu 6 Nov 2008 - 21:43

Johnny Cowboy wrote:
En fait je mettrais Blue Cheer au même niveau qu'Iron Butterfly ou MC5 : des groupes pas forcément extraordinaires en soit mais qui arrivent au bon moment avec suffisamment de fraîcheur et d'énergie pour cogner un grand coup et marquer les esprits.

en fait on est (carrément) d'accord ! rulaiz

Quote :
ouai malheureusement dans la plupart des bouquins sur cette fameuse année Blue Cheer n'a jamais vraiment la reconnaissance qu'il mérite comparé aux cargaisons de groupes sous acids... confused
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Thu 6 Nov 2008 - 22:14

Bon, j'écoute une compil' là, et je suis pas d'accord sur un point : y a des trucs pas mal du tout dans les albums plus tardifs ; c'est plus commun, ça pourrait être n'importe quel groupe Frisco de l'époque, mais comme c'est une bonne époque pour Frisco...
Back to top Go down
vx

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Fri 7 Nov 2008 - 9:42

Johnny Cowboy wrote:
XTA wrote:

Je ne suis pas d'accord pour le MC5.
Back to top Go down
View user profile
sylh

Number of posts : 5094
Registration date : 2007-01-09

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Fri 7 Nov 2008 - 13:49

moi non plus
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/behindvisionmusic
vx

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Sun 18 Oct 2009 - 22:33

Ady wrote:
Gutted to hear about this...

From Blabbermouth:

Quote :
Friends, fans and heavy metal rock and rollers around the world are mourning the death of BLUE CHEER bassist and lead singer Richard Allan "Dickie" Peterson (b. September 12, 1946) after a long fight against cancer.

Peterson, age 63, died in Erkelenz, Germany, where he lived, on the morning of October 12, 2009. He is survived by wife Ilka Peterson, ex-wife Marilyn (Peterson) Stephens, with whom he had a daughter, Corrina Peterson-Kaltenrieder, and a grandson. He was a founding member and leader of the San Francisco band BLUE CHEER; a group known to heavy metal fans for being louder and heavier than any band before them and for laying the blueprint for much of what would come after. The band debuted with a ground-shaking cover of Eddie Cochran's "Summertime Blues" on their 1968 album "Vincebus Eruptum". In the early days, the CHEER regularly played shows with their San Francisco peers, including such era luminaries as the GRATEFUL DEAD, JANIS JOPLIN, JIMI HENDRIX, BIG BROTHER & THE HOLDING COMPANY and CREAM.

BLUE CHEER's last U.S. tour (featuring Peterson, founding drummer Paul Whaley, and guitarist Andrew "Duck" MacDonald) was in support of their 2007 release, "What Doesn't Kill You…", and had the band playing shows with the fourth generation of bands to follow in their path. "He loved the younger musicians," said MacDonald of his bandmate. "He thought of all of them as his children." Zach Gabbard of the band BUFFALO KILLERS, one of Dickie's favorite new-generation rock bands, said, "You never know what it is going to be like to play with your heroes, but we walked into the club and Dickie stopped and said, 'BUFFALO KILLERS, cool name. We played and hung out with Dickie and the rest of the band all night. It was a gift. Dickie was worthy of his hero status and will be missed by many."

Plans were underway for the band to tour in support of the 2009 Rainman Records DVD release of "Blue Cheer Rocks Europe" when Dickie's cancer was found. Tour plans were put on hold, but the first full-length concert DVD in the band's more-than-forty-year history was released without delay. The DVD includes not only the concert footage with 5.1 audio, but also included a Peterson voiceover commentary and a complete interview with the late leader of the band.

Dickie and BLUE CHEER cherished their fans — the 1%ers, as they were called — and considered them the fourth member of their band. "Without you, what we do is completely pointless," Peterson said to an audience in 2006, continuing, "You've got to take care of each other, you're all you've got."

MacDonald says that Dickie believed in the best of people. "The people loved him and he loved them right back," he said. "It was the best relationship he had in his life."

Summertime Blues: http://www.youtube.com/watch?v=nU5uDozoSSM
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content

PostSubject: Re: Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)   Today at 5:06

Back to top Go down

Blue Cheer (les ancètres du stoner !) (french topic)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Stooges second-ever gig and review from late 1968
» Billy on Peter Gabriel's Big Blue Ball CD
» Chick Corea celebrating 70 with a month at the Blue Note
» Five Peace Band at the Blue Note
» Brian Blade Blue Note