FRENCH CHAOS ZONE

SHEEP ON METH SHOCKED WITH TASERS !

HomeHome  CalendarCalendar  GalleryGallery  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  FAQFAQ  Log inLog in  

Share | 

Brain Leisure : A Farewell To Dark Electro

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
JeanKevin

Number of posts : 504
Registration date : 2007-02-11

PostSubject: Brain Leisure : A Farewell To Dark Electro   Thu 22 Jul 2010 - 17:26

Quote :
A Farewell To Dark Electro.

Dear former, current and future partners,

Over the past few months, I’ve done a lot of soul searching about the future of Brain Leisure and what could be done to revive and evolve the project. In fact, I had lost motivation behind my synthesizers and I was getting increasingly bored with this style of music.

I’d rather hide behind an excuse rather than face the void that plagued my music compositions. I spent my free time doing remixes and production work for bands I genuinely appreciate. This however, did not satisfy my vital need to create music and I’ve lost track along the way.

I tried on a few different venues and in the end, thanks to the valuable insight of my friend from (ex) Wired Brain, I found the right path for Brain Leisure. My artistic new direction doesn’t have much in common with what I have done in the past.

The new sound has turned into a hybrid between Rock, Metal and movie soundtrack à la Charlie Clouser. I’m afraid that Brain Leisure is no longer a dark elektro project. Therefore, I’ve changed the title of my next album from “The Aftermath” to “Hybrid” because the initially conceived title no longer depicts the message I’m trying to convey in my songs.

The link to a new Brain Leisure song at the bottom of this message will give you a better understanding of what I’m trying to accomplish. I just wanted to share with you my perspective on the new musical direction of Brain Leisure, and I’m almost certain that some of you will be disappointed in my choice, but I sincerely hope that the new material will arouse your curiosity.

Sincerely,

-Dom

-------------------------------------------------------------------

Chers anciens, présents et futurs partenaires.

Depuis quelques mois déjà, je me pose des questions sur le futur de Brain Leisure. Qu’est-ce qui pourrait remotiver ce projet, le faire avancer, lui redonner vie ?

En effet, je ne ressentais plus la même motivation derrière mon clavier mais plutôt une grande lassitude et quelquefois un ennui profond…

Je préférais d’ailleurs me réfugier derrière une excuse plutôt que d’affronter le vide que m’inspirais la composition.

Alors j’ai préféré passer mon temps en enchaînant des concours de remixes, des remixes pour des gens que j’aime bien et de la production.

Cela n’a cependant pas assouvi mon besoin vital de création et quelque part je me perdais en cours de chemin.

Aussi j’ai essayé d’autres choses, exploré d’autre voies et au final, grâce aux conseils éclairés de mon ami (ex)Wired Brain, je me suis retrouvé.

Force est de constater que ma nouvelle démarche artistique n’a plus rien de commun avec ce que j’ai pu faire de par le passé.
Je deviens hybride, entre le rock, le métal et la BO de films à la Charlie Clouser.

Brain Leisure ne sera plus jamais un projet Dark Electro, j’en ai bien peur. Mais je préfère mille fois être sincère dans un nouveau genre que n’être pas convaincu ni convaincant dans un autre.

Mon prochain album ne sera donc pas « The Aftermath » comme prévu initialement. Je l’ai rebaptisé « Hybrid » parce que c’est vraiment ce qu’il s’en dégage.

Je vous mets pour preuve un lien en fin de document pour que vous puissiez vous faire une idée.

Voilà, je voulais éclaircir les choses, les mettre à plat pour vous les exposer.

Je me doute que certains d’entre vous seront déçus, mais j’espère que la curiosité et l’envie de continuer à me suivre sera plus forte.
Amicalement à tous,

-Dom
Back to top Go down
View user profile http://www.walnutlocust.com

Brain Leisure : A Farewell To Dark Electro
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Dark Shadows
» Industrial, Noise, Neofolk, Dark Ambient, Electronic stuff to check...
» Henrik Bath (Harmony, Darkwater)
» Darkwater - New Album Update
» Stooges to Bodø, Norway in 2011